2021ean zure marka ezartzeko egin behar dena eta egin behar ez dena

Marka bat ezartzea eginkizun desafiatzailea da, baina beharrezkoa. Ingurune oso aktiboan, lehiakideen eta beste marka batzuen zarata handiarekin, aitortzaren alde egin behar da. Kontsumitzaile modernoak aukera asko ditu. Hainbeste aukera izanda, haien arreta lortzea eta mantentzea zaila izan daiteke.

Alderdi asko aztertu behar ditugu. Baina badira kontuan hartu beharreko oinarrizko alderdi absolutuak.

Egin zure merkatu-ikerketa

Ezin da markarik ezarri ulertzen ez den merkatu batean. Eremu kritiko batzuk bete behar dituzu, hauek barne:
  • Ikusleen azterketa: norentzat da? Zer gustatzen zaie? Nola erantzuten die zure markek beharrei?
  • Kontsumitzailearen portaera: ezagutzen du eragin sozial, kultural eta pertsonalen eginkizuna dagokion merkatuan.
  • AMIA azterketa: indarguneak, ahulguneak, aukerak eta mehatxuak ezagutzeko aukera emango dizu
  • Lehiaren azterketa: zeri eta nori aurre egiten diozun ikusteko.

Sartu zure langileak

Zure langileak dira zure markako enbaxadorerik ahaltsuenak. Lagundu enpresan gertatzen den guztiaren berri izaten.

Ilunpean edukitzeak zure aurka joka dezake.

Ez dugu inola ere esaten enpresaren sekretu guztiak partekatu behar dituzunik, baina esan iezaiezu zer behar duten. Langileek parte hartuz gero, askoz errazago egingo duzu marka sortzeko ahalegina.

Baliatu eskura dituzun baliabideez

Marka ezagutarazteko, marketinean eta publizitatean inbertitu behar da. Aprobetxatu doako baliabideak kostuak murrizteko.

Interneten doako publizitate-ideiei buruzko azaletik bilatuz gero, tonak lortuko dituzu. Edukien sorkuntza, adibidez, merkatuan autoritatea sortzeko modu bikaina da. Behar duzun guztia webgune bat eta eduki garrantzitsuak izatea.

Bilaketa-motorren optimizazioak (SEO) bilaketa motorretan kokatzen lagunduko dizu. Bideo edukiak konpromisoa onartzen du, eta testua baino interesgarriagoa da.

Kontzentratu zure bezeroetan

Agian galdetuko duzu zergatik jarraitzen duten enpresa batzuk oso ondo egiten. Bezeroengan jartzen dutelako arreta eta ez azken emaitzan. Ez dute gastuetan eskatimatzen bezeroak pozik daudela ziurtatzeko.

Teknologiari esker, askoz errazagoa da bezeroak artatzea. Ahots laguntzaileek, chatbots-ak eta errealitate birtualak eraginkortasuna areagotzen dute.

Bezeroei garaiz erantzuten eta haiei laguntzen die.

Marka eraikitzearen azken emaitza kontsumitzaileekiko lotura emozionala da. Ez ahaztu zure produktuengatik, zerbitzuengatik edo markagatik sentitzen dutena. Oso ondo ulertu behar dituzu zure bezeroak edo zure publikoa. Horrela, zure komunikazioa egokitu ahal izango duzu, identifikatu dituzun beharrei erantzuteko.

Ez gutxietsi laguntza profesionalaren garrantzia

Marka bat ezartzea laguntza behar duen prozesua da. Beharrezko ezagutzak izan ezean, profesionalengana jotzeko aukera kontuan hartu behar da.

Ezagutu itzazu adituen aholkuak. Ohiko akatsak saihestuko dituzu, eta diru on bat aurreztu ahal izango duzu. Zure ustez, espezialistak inbertsio gisa kontratatuz gastatzen duzuna, mozkinak laster hartuko dituen gisa.

Influencer-en marketina ere aprobetxa dezakezu.

Horrelako zerbitzuak erabiltzen dituzunean, audientzia-irismen handiagoa izango duzu, eta zure marka eskala handiagoan ezartzeko aukera hobeak izango dituzu.

Ez ahaztu laguntza-materialak

Jendea espazio digitalaren kontsumo handiagorantz mugitzen da. Hala ere, marka sortzeko beste material ukigarri batzuk beharko dituzu. Adibidez, zure logotipoa, seinaleak, paperak eta langileen uniformea.

Zure aktiboek ongi adierazi behar dute marka. Inbertitu kalitate oneko logotipo, diseinu eta enpresa-materialetan. Txantiloi asko erabil ditzakezu zure marka linean sortzeko. Hala ere, diseinatzaile batek zuregatik egitea egokia izan daitekeen inbertsioa izan daiteke.

Markako material guztien koherentzia bermatzen du, jendeak uneoro konexio bat ezar dezan.
Pentsa ezazu horrela: bezero ez direnek ere Nike edo Toyota ezagutuko dute.

Ez izan zurruna

Enpresa eta gizarte ingurunea etengabe aldatzen ari da. Joerak aldatu egiten dira, baina egunean izan behar duzu.

Joeren eragina ulertzeak merkatuko ikerketaren garrantzira garamatza. Merkatu-azterketa egin beharreko prozesu jarraitua da. Merkatua bere osotasunean aztertu behar da, eta gero gizabanakoei murriztu.

Prest egon behar duzu beharrezko doikuntzak egiteko. Horrela bakarrik erantzungo dio kontsumitzaile moderno zorrotzenari.

Ez izan itxaropen ez oso errealistak

Marka bat ezartzea ez da gauetik goizera gertatzen den zerbait. Gauzak aurrera atera baino lehentxeago jo eta negar egin beharko duzu. Izan zaitez errealista zure itxaropenekin. Izan plan egokiak eta estrategiak hori lortzeko, prozesuaren jarraipena egiteaz eta egiten ari zaren hori neurtzeaz gain.

Presta zaitez funtzionatzen ari ez dena aldatzeko edo doitzeko. Gogoratu, zoriondo zeure buruari ondo egindako lan batengatik. Garaipenak ospatzea, txikiak izanda ere, motibazio handia izan daiteke.

Errealista izateak esan nahi du, halaber, markaren eraikuntza prozesu jarraitua dela ulertzea. Prozesu hori mantendu egingo da, ez du axola zein handia den.
Ahalik eta ospe handiena lortzea erraza izan daiteke publizitatearekin. Baina hori mantentzea edo arlo lehiakorrean garrantzitsua izaten jarraitzea da benetako eginkizuna.

Ondorioa

Dagoeneko existitzen diren markak eraikitzeko ehunka teknika daude. 2021ean sartzean ere, 2020ko gurpilari jarraitzen dio. Berrasmatu beharrean, perfekzionatu gehiago.


Branding.png