Clover House. NOLA ARI DIRA BIZITZEN GURE ENPRESAK Covid-19ak SORTUTAKO EGOERA?

Jakina, kezkatuta daude, baina beren proiektuekiko konfiantza ere ematen digute.
Gaur Patricia Agirrerekin hitz egingo dugu, Clover House enpresaren bazkide fundatzailearekin.

Patricia, konta iezaguzu labur-labur zer den Clover House

patriciaJatetxe bat gara Bilbon, Miribillan, eta gure nortasunaren ezaugarria da karta erdia janari mexikarra dela, Mexikokoa garelako eta gure sustraiak gure eskaintza gastronomikoan sartu nahi genituelako. Gaur egun hiru bazkide gara, ama, anaia eta ni, eta bost langile kontratatuak ditugu, eta hilabete honetan urtebetetze-eguna dugu? Clover Housek lau urte bete ditu!

Clover House abentura baino lehen, Arte Grafikoetako Goi Mailako Heziketa Ziklo bat ikasi nuen eta FelicitArte izeneko enpresa bat sortu nuen, artisau-bilgarriena eta opari-txartelena. Hiru urte eman nituen nire enpresaren jarduera besteren kontura lan egiten, baina osasun arazo batengatik utzi behar izan nuen.

Eskarmentua genuen ostalaritzan, eta jendea atzetik genuen, zerbait jartzera animatzen gintuena... eta gure bizitzari bira berri bat ematea eta abentura honi ekitea erabaki genuen.

- Nola eragin dizue alarma-egoerak? Eta etorkizunari begira, epe laburrean, nola eragingo dizu?

Ostalaritzari dagokionez, gauetik goizera gelditu behar izan dugu jarduera, kolpean. Sektorerik kaltetuenetako bat gara.

Jendea joatearen mende gaude; azkenean, jatetxea topaleku bat da, oso soziala? eta horixe saihestu behar da koronabirusarekin. Zaila izan da, gauetik goizera egoera batean zaude eta pentsatzen duzu... eta orain zer?

Pazientzia funtsezkoa izan da alarma-egoeran. Gure kasuan, lasai gaude: langileak ERTE batean daude eta prestazioak kobratu ahal izango dituzte. Eta lokalaren jabeak oso ulergarriak izan dira alokairuaren gaiarekin. Gure kontuak, zorionez, egunerokoak dira, ez dugu koltxoirik atzean, baina zor handiak ere ez. Badakigu gure lana hor dagoela eta gure langileak dauzkagula berriro ireki ahal dugunerako.

- Zure ustez, eta etorkizunari begira, uste duzu guzti horrek eragina izango duela bezeroen portaeran?

Zaila da jakitea, baina Euskadin dugun taberna-kultura... gure parte da, eta ez dut uste aldatuko denik, uzten digutenean... nik uste dut jendea gizarte-jarduera horretara itzuliko dela, baina ezinbestekoa izango da interneten ikusgai egitea.

Ikusi dugu beharrezkoa dela sare sozialetan egotea gure bezeroengandik hurbil egoteko eta etxez etxeko zerbitzua eskaintzea? eta berriro asmatu eta ikasi behar izan dugu.
Sare sozialetan eta plataforma digitaletan egotea beste aukera bat da, eta etorkizunean izango da; ez dut uste pandemian bakarrik izango denik.

- Errealitate berriari aurre egiteko aldaketarik egin duzu edo sartu nahi duzu?
Hiru aldaketa garrantzitsu egin behar izan ditugu. Lehena egokitu egin gara eta zerbitzua etxean eskaintzea aukera serioa izan da. Bizkaian funtzionatzen duten etxez etxeko banaketa plataformetan sartu gara, Uber Eats, esaterako.

Bestalde, sare sozialetan geunden, baina ez genuen etengabeko jarraipenik egiten, enpresa txiki gisa ez dizulako denborarik ematen... baina gure bezeroekin harremanetan egoteko modua izan da, batez ere Instagramen bidez. Egoerari egokitu behar izan diogu eta gaiari buruz gehiago ikasi

Azkenik, lokalaren egituran aldaketa fisikoren bat egin nahi dugu irekitzeko eskatzen diguten distantzia sozialari eusteko.

-Badakigu oso egoera gogorra eta konplexua dela, baina zerbait positiboa nabarmendu beharko bazenu?

Oso pertsona positiboa naiz, eta, zerbait ona aurkitu behar bada, nik atsedenerako eta gogoetarako denbora nabarmenduko nuke... etenaldia izan da autonomook bizi dugun eromenaren barruan, eta horrek hausnartzeko aukera eman digu.

Nik asko baloratzen dut gelditzeko, pentsatzeko, gero egiteko eta aurrera egiteko aukera hori.


clover house  clover house

CloverHouse.png